Träna hemma tips för kvinnor

Skall du som kvinna träna hemma?

Här får du några bra tips för hemmaträning!

Det är vanligt att man vill träna. Inget konstigt med det. De flesta vill ju vara i form och må bra av en hälsosam kropp. Både män och kvinnor gillar ju att vara i form. I denna artikel skall vi tipsa om några bra övningar du kan göra hemma.

Träning hemma är på frammarsch då gymkort har blivit alltför dyra för många. Jag tränar själv hemma då jag har långt till gymmet och inte känner att jag har tid för att åka dit. Man vill få till en enkel viktminskning

Träna hemma tips för kvinnor!

I listan här nere finner du bra övning för dig som kvinna. Du kan göra dem varje dag om du vill och det är bra träning både för dig som vill komma igång, men även om du är mer tränad än gemene kvinna.

– Promenader. Det är förmodligen det bästa sätt du kan använda din kropp på för att ha en trevlig stund samtidigt som du motionerar. Nästan alla kan ta en promenad om dagen och det gör gott både för vikten och för hälsan att promenera.

– Magträning. Det är många kvinnor, som vill bli av med putmage. Alla magar är fina, men många upplever sina magar som lite förstora. Detta är inget speciellt för kvinnor, även män gör detta. Få en platt mage snabbt är mångas dröm och detta kan du få genom att ägna dig åt enkla övningar vad gäller magträning.

– Rumpövningar. Många kvinnor upplever att de har en för stor rumpa. den upplevs som för bred eller att den hänger. Det behöver inte vara sant, men upplevelsen av detta gör att många vill träna sin stjärt för att den skall bli mindre eller att man skall få en fastare stjärt. Det finns massor av bra övningar du kan göra för att få en snygg rumpa.

– Cykla dig smal. Att cykla är både roligt och bra för din hälsa. Du kommer att gå ner i vikt och få en slankare kropp av att ta dig en tur på cykeln. Om du inte tycker att du har tid för en cykeltur, så se till att du använder cykeln till eller från tex affären eller arbetet. Vardagsmotion är bra motion.

Detta var några av alla de tips du kan göra för att hålla dig i from och bli mer hälsosam.